Jan Fabre

Jan Fabre (Antwerpen, 1958.) jedna je od najinovativnijih i najsvestranijih ličnosti suvremene međunarodne umjetničke scene. Tijekom proteklih 40 godina ostavio je traga kao vizualni umjetnik, kazališni umjetnik i autor. Sebe opisuje kao umjetnika konzilijara, nekoga tko neprestano spaja teorije utemeljene na činjenicama i prakse u različitim disciplinama. Jan Fabre promijenio je idiom kazališta dovodeći na pozornicu stvarnu akciju i stvarno vrijeme. Nakon njegove povijesne osmosatne produkcije This is Theatre as it was to be Expected and Foreseen (1982.) i četverosatne The Power of Theatrical Madness (1984.), istražio je novi teritorij s monumentalnim maratonskim komadom kojim je ponovno ispisao međunarodnu kazališnu povijest – Mount Olympus. To Glorify the Cult of Tragedy, A 24-Hour Performance (2015.). Tijekom godina, Jan Fabre osmislio je nekoliko solo produkcija za ključne izvođače trupe Jan Fabre/Troubleyn. Ove solo izvedbe uglavnom su temeljene na njegovim vlastitim tekstovima. U najnovijoj produkciji, osmosatnom performansu Peak Mytikas (On the Top of Mount Olympus), Jan Fabre nastavlja istraživati grčke tragedije, fokusirajući se na tragedije Edipa i Antigone. Performans je promišljanje tragičnosti koja proizlazi iz dijalektike pojedinca i društva u vremenu političke korektnosti. Od početka svoje karijere, Fabre predstavlja svoj rad u velikim međunarodnim kazalištima i na festivalima diljem svijeta. Godine 2005. Fabre je bio Artiste Associé Festivala u Avignonu. Dobitnik je brojnih prestižnih nagrada i počasti, uključujući imenovanje časnikom Reda umjetnosti i književnosti (2017.) u Francuskoj.