Znanstvena analiza javne komunikacije s pomoću pristupa koji se temelji na međuodnosu komunikološke i lingvističke teorije uz prikaz praktičnih istraživanja imidža javnih osoba i relevantnih tema glavne su odlike knjige Vrag je u detalju. Diskurs i imidž u politici. Autorica Nikolina Borčić u pet poglavlja daje teorijski okvir i primjere uporabe jezičnih obrazaca, komunikacijskih strategija te političkih strateških okvira s naglaskom na politolingvističku perspektivu. Korištenjem više različitih teorijsko-metodologijskih razina i njihova međuodnosa a na temelju prikaza predmeta analize političkoga, odnosno javnog imidža, ponuđeni su zaključci, kao i primjeri kreiranih imidža iz recentne prakse. Pritom je upravo analiza jezične razine poseban doprinos djela jer se većina hrvatske literature iz područja komunikologije i javne komunikacije uglavnom bavi opisom komunikacijskih strategija, bez dubinskog prikaza jezičnih karakteristika.
Odabirom primjera i njihovom kritičkom analizom autorica će podignuti razinu očekivanja prema sadržajnosti javne riječi, što je u dobu trivijalizacije i estradizacije politike jedan od ciljeva u okviru kritičkog promišljanja i medijske pismenosti. Teorijska podloga i odabrani primjeri ovu knjigu čine pristupačnom ne samo članovima akademske zajednice, znanstvenicima i istraživačima, već i široj čitateljskoj publici. Vrag je u detalju služi i kao podsjetnik da znanstveni pristup jeziku i komunikaciji treba biti poticaj za razvoj praktičnih alata za kritičko promišljanje.

* * *

Jezik je instrument moći koji, ovisno o namjeri i kontekstu uporabe, otkriva, ali i skriva tko smo i što predstavljamo. Lingvistika i komunikologija pritom ne mogu dokinuti pretvaranja, laži i ine izričaje, ali mogu ponuditi uvide u imenovanja, opisivanja i stvaranja značenja. Detalji vezani uz jezično ponašanje pritom mogu poslužiti kao poticaj u izgradnji kritičkog slušanja i razumijevanja. Vrag je, u konačnici, u detalju.

* * *

Ova je knjiga rezultat autoričina dugogodišnjega znanstvenog i stručnog proučavanja lingvističkih i komunikoloških teorija te analize njihove primjene u praksi. Autoričina glavna namjera jest pritom potaknuti javnost na raspravu o metodama i mogućnostima kreiranja političkog imidža i upravljanja njime.
Poticanje pojedinaca na kritičko promišljanje političkog imidža utječe na očekivanja kvalitete javne komunikacije u Hrvatskoj. Osviješteni građani prepoznaju ne samo dvosmislenu komunikaciju i manipulaciju, nego cijene i sadržaj temeljen na provjerljivim podacima i rezultatima te slijedom toga postavljaju više standarde za političare u pogledu kvalitete komunikacije. U dobu globalnog trenda trivijalizacije i estradizacije politike, ova knjiga stoji kao podsjetnik na moć jezika u kreiranju, ali i dekonstrukciji imidža.


doc. dr. sc. Ivona Čulo


  • ISBN: 978-953-369-034-6
  • Dimenzije: 128 x 190 mm
  • Broj stranica: 144
  • Uvez: meki
  • Godina izdanja: 2023.